Všeobecné podmínky užití

Všeobecné podmínky užití on-line rezervačního systému

(dále jen „Podmínky užití”)

I. Úvodní ustanovení
  1. Tyto Podmínky užití se týkají služby rezervačního systému, který je dostupný na webové stránce muj.agel.cz (dále jen „Webová aplikace”) a je vlastněn, provozován a spravován společností Medical Systems a. s., IČO: 26853167, se sídlem Kotkova 384/4, 703 00 Ostrava - Vítkovice, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Ostravě, oddíl B, vložka 2864
    (dále jen „Provozovatel”).
  2. Provozovatel prohlašuje, že není poskytovatelem zdravotních služeb ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o poskytování zdravotních služeb, ve znění pozdějších právních předpisů (dále jen „zákon o zdravotních službách”). Je součástí zdravotnické skupiny AGEL, ve které má AGEL a.s., IČO: 00534111 postavení řídící osoby. Skupina AGEL sdružuje poskytovatele zdravotních služeb, a to nemocnice, polikliniky, lékárny, laboratoře, další specializovaná zdravotnická zařízení a ostatní společnosti.
  3. Přístup a oprávnění užívat službu on-line rezervačního systému má člověk, který:
    1. je starší 18 let a nebyl omezen ve svéprávnosti v oblasti, pod jejíž rozsah by bylo možné podřadit užití služby on-line rezervačního systému;
    2. je pojištěncem zdravotního pojištění, které je platné na území České republiky
      (dále jen „Uživatel”).
  4. Provozovatel prohlašuje, že je plně odpovědný za obsah, který je dostupný v rámci Webové aplikace.
  5. Provozovatel prohlašuje, že svou zprostředkovatelskou činnost ve vztahu k Uživateli vykonává pouze za využití Webové aplikace, jejímž prostřednictvím předkládá Uživateli v rámci Webové aplikace návrh na uzavření smlouvy, jehož povaha je jednoznačně specifikována níže.
II. Rezervace termínu návštěvy u poskytovatele zdravotních služeb
  1. Služba on-line rezervačního systému spočívá v tom, že umožňuje Uživateli bezúplatně si rezervovat dle uveřejněné nabídky v rámci Webové aplikace termín návštěvy, v jejímž rámci bude ve prospěch Uživatele docházet k poskytování zdravotních služeb ve smyslu zákona o zdravotních službách, přičemž tyto zdravotní služby budou poskytovány společností, která:
    1. disponuje za účelem poskytování požadovaných zdravotních služeb pravomocným rozhodnutím příslušného orgánu veřejné moci, které bylo vydáno na základě zákona o zdravotních službách;
    2. je členem zdravotnické skupiny AGEL, tzn. je majetkově propojena s Provozovatelem;
    3. dala provozovateli oprávnění zprostředkovávat v její prospěch on-line službu v rozsahu, jak vyplývá z těchto Podmínek užití. Jedná se o tyto poskytovatele zdravotních služeb:
      • Nemocnice AGEL Nový Jičín a.s., Purkyňova 2138/16, 741 01 Nový Jičín
      • Nemocnice AGEL Ostrava-Vítkovice a.s., Zalužanského 1192/15, 703 00 Ostrava
      • AGEL Středomoravská nemocniční a.s., Mathonova 291/1, 796 04 Prostějov, provozující tato zdravotnická zařízení:
        • Nemocnice AGEL Prostějov, Mathonova 291/1, 796 04 Prostějov,
        • Nemocnice AGEL Přerov, Dvořákova 75, 751 52 Přerov 2,
        • Nemocnice AGEL Šternberk, Jívavská 20, 785 01 Šternberk
      • Nemocnice AGEL Valašské Meziříčí a.s., U Nemocnice 980, 757 01 Valašské Meziříčí
      • Nemocnice AGEL Český Těšín a.s., Ostravská 783, 737 01 Český Těšín
      • Nemocnice AGEL Jeseník, Lipovská 103/39, 790 01 Jeseník
      • Nemocnice AGEL Podhorská a.s., Hornoměstská 549/16, 795 01 Rýmařov
      • Nemocnice AGEL Říčany a.s., Smiřických 315/26, 251 01 Říčany
      • Nemocnice AGEL Třinec-Podlesí a.s., Konská 453, 739 61 Třinec
      • Nemocnice AGEL Louny, Rybalkova 1400, 440 01 Louny

      (dále jen „Poskytovatel zdravotních služeb”).

  2. Uživatel je oprávněn provést závaznou rezervaci termínu návštěvy u Poskytovatele zdravotních služeb pouze pokud u něj existuje skutečná potřeba poskytnutí zdravotních služeb ve smyslu zákona o zdravotních službách.
  3. V průběhu registrace do služeb Webové aplikace a návazně automaticky i do informačního systému IKIS poskytovatelů zdravotních služeb uživatel jednorázově provede následující kroky:
    1. jednoznačně vyjádří souhlas s těmito Podmínkami použití Webové aplikace, což provede zaškrtnutím příslušného políčka;
    2. jednoznačně vyjádří souhlas se Zpracováním osobních údajů, což provede zaškrtnutím příslušného políčka;
  4. Uživatel provede prostřednictvím on-line rezervačního systému bezplatnou závaznou rezervaci termínu návštěvy u Poskytovatele zdravotních služeb tak, že:
    1. z nabídky situované v rámci Webové aplikace:
      1. zvolí zdravotnické zařízení / pracoviště / obor léčby, které poskytuje zdravotní péči u konkrétního Poskytovatele zdravotních služeb;
      2. datum a čas návštěvy, který mu bezvýhradně vyhovuje,
      3. v souladu se skutečností uvede typ návštěvy, tzn. zda:
        1. je stávajícím pacientem daného pracoviště, nebo
        2. jde o první návštěvu daného pracoviště;
        3. druh vyšetření, které chce podstoupit;
    2. vyplní v souladu se skutečností rezervační formulář označený jako „rezervace”, v jehož rámci uvede:
      1. své jméno a příjmení;
      2. svou emailovou adresu;
      3. svoje telefonní číslo;
      4. své datum narození a číslo pojištěnce;
      5. kód své zdravotní pojišťovny;
    3. stiskne tlačítko „Pokračovat“ a zkontroluje správnost údajů, které jsou uvedeny v sumarizační obrazovce „rezervace“, případně doplní;
    4. může připojit dodatečnou poznámku pro lékaře;
    5. jednoznačně vyjádří souhlas se zasláním emailu s termínem návštěvy a s další návaznou komunikací, která může být vedena formou SMS/email;
    6. stiskne tlačítko „rezervovat“, čímž dojde k odeslání objednávky rezervace termínu Poskytovateli zdravotních služeb;
    7. bezodkladně nahlédne do své emailové schránky, k níž uvedl v rezervačním formuláři emailovou adresu, a seznámí se s obsahem tzv. potvrzovacího emailového sdělení, které Uživateli po stisknutí tlačítka „rezervovat“ v rámci rezervačního formuláře bude obratem odesláno;
    8. zkontroluje správnost údajů, které jsou uvedeny v potvrzovacím emailovém sdělení;
    9. Zmíněným úkonem „rezervovat“ dochází přímo mezi Poskytovatelem zdravotních služeb a Uživatelem k uzavření smlouvy o přidělení termínu návštěvy u Poskytovatele zdravotních služeb, jejíž obsah je určen těmito Podmínkami užití, údaji obsaženými v rezervačním formuláři. Na základě tohoto smluvního vztahu má zejména Poskytovatel zdravotních služeb povinnost bezúplatně umožnit Uživateli rezervovanou návštěvu u Poskytovatele zdravotních služeb a oproti tomu je Uživatel zejména povinen se v rezervovaném termínu k Poskytovateli zdravotních služeb osobně dostavit a poskytnout Poskytovateli zdravotních služeb veškerou potřebou součinnost k naplnění účelu takové návštěvy, kterým je poskytování zdravotních služeb ve smyslu zákona o zdravotních službách (dále jen „Smlouva”).
    10. Smlouva nabývá platnosti a účinnosti okamžikem, v němž Uživatel stiskne tlačítko „rezervovat“, které se nachází v rámci potvrzovacího emailového sdělení.
    11. Po uzavření Smlouvy bude do emailové schránky Uživatele doručeno emailové sdělení, jehož prostřednictvím dojde ke shrnutí údajů týkajících se závazné objednávky rezervace termínu návštěvy u Poskytovatele zdravotních služeb a budou poskytnuty další informace, které mají souvislost s realizací objednané návštěvy u Poskytovatele zdravotních služeb.
III. Zrušení rezervovaného termínu ze strany Uživatele
  1. Smlouvu může Uživatel zrušit, a to prostřednictvím funkce ve správě rezervací, které bude Uživateli zpřístupněna poté, co bude Smlouva uzavřena v souladu s ustanovením čl. II. odst. 2 až 4 Podmínek užití.
IV. Zrušení Rezervovaného termínu ze strany Poskytovatele zdrav. služeb
  1. Poskytovatel zdravotních služeb je oprávněn jednostranně Smlouvu zrušit, a to prostřednictvím výpovědi, k jejímuž uplatnění je oprávněn zejména v případě, že Uživatelem objednaný termín návštěvy nebude možné ze strany Poskytovatele zdravotních služeb zrealizovat, jelikož tomu zamezila mimořádná, nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka, která vznikla nezávisle na vůli na Poskytovatel zdravotních služeb. Poskytovatel zdravotních služeb je oprávněn jednostranně Smlouvu zrušit také v situacích, kdy Uživatel v průběhu rezervace poskytne Poskytovateli zdravotních služeb údaje v rozporu se skutečností.
V. Ochrana osobních údajů
  1. Vyplněním rezervačního formuláře a stiskem tlačítka „rezervovat“ sděluje Uživatel své údaje Poskytovateli zdravotních služeb, který je tyto osobní údaje Uživatele oprávněn jako správce osobních údajů zpracovávat na základě realizace opatření před uzavřením Smlouvy a následné plnění smluvních povinností vyplývajících ze Smlouvy, což je v souladu s ustanovením čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „GDPR”).
  2. Poskytovatel zdravotních služeb je povinen zpracovávat či jinak nakládat s osobními údaji Uživatele v souladu s GDPR a zákonem o zdravotních službách, a v souladu s těmito Podmínkami užití, dodržovat všechna kontrolní a bezpečnostní opatření za účelem ochrany osobních údajů. Poskytovatel zdravotních služeb zajistí technické a organizační zabezpečení ochrany osobních údajů, zejména přijme veškerá opatření, aby nemohlo dojít k neoprávněnému nebo nahodilému přístupu k osobním údajům, jejich změně, zničení či ztrátě, jinému neoprávněnému zpracování, jakož i jejich jinému zneužití. Mezi taková opatření patří zejména přesné stanovení pravidel pro práci s on-line rezervačním systémem, nakládání s dokumenty obsahujícími osobní údaje pouze určenými pracovníky, dále povinnost mlčenlivosti osob zabývajících se zpracováním osobních údajů za účelem poskytování služeb on-line rezervačního systému.
VI. Autorská práva
  1. Webová aplikace je autorským dílem ve smyslu zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších právních předpisů. Provozovatel vykonává veškerá majetková práva vztahující se k Webové aplikaci.
  2. Webovou aplikaci nelze uchovávat, upravovat, šířit ani k ní vykonávat jiná majetková práva, ledaže k takovému jednání udělil Provozovatel předem souhlas.
VII. Závěrečná ustanovení
  1. Tyto Podmínky užití jsou na internetové stránce muj.agel.cz.
  2. Tyto Podmínky užití nabývají platnosti a účinnosti ode dne 1. ledna 2024.
  3. Provozovatel si vyhrazuje právo na jednostrannou změnu Podmínek užití. Taková jednostranná změna Podmínek užití je platná a účinná ode dne uveřejnění v rámci Webové aplikace, nevyplývá-li z jejího obsahu jiné datum platnosti a účinnosti, přičemž však takové datum platnosti a účinnosti nemůžeme být stanoveno zpětně. Změna Podmínek užití specifikovaná v předchozí větě nemá právní účinky vůči Uživateli, který v době, kdy taková změna Podmínek užití nabude platnosti a účinnosti, má uzavřenou s Poskytovatele zdravotních služeb Smlouvu.
  4. Pokud některé ustanovení Podmínek užití je či se stane neplatným či nevymahatelným, je takové neplatné či nevymahatelné ujednání od ostatního obsahu Podmínek užití plně oddělitelné a nemá vliv na platnost či vymahatelnost ostatních ujednání. Provozovatel se pak zavazuje provést změnu Podmínek užití, kterou takové ujednání nahradí platným a vymahatelným, které svým obsahem a účelem co nejvíce odpovídá obsahu a účelu ujednání původního.